Att bli intervjuad av tidningen Extra

Det var i augusti som jag blev kontaktad av en reporter från tidningen Extra. Vi planerad in en intervjutid hemma hos mig.

Spänningen låg på topp redan då. Det blev som en skräckblandad förtjusning över det hela. Dels att bli uppmärksammad genom bloggakrivandet och samtidigt att få en möjlighet att kunna synas utåt och bidra med erfarenheter till andra.

När vi väl hade intervjun var det som att jag inte hade gjort något annat än att vara på ingtervjuer. Det kändes så naturligt och mänskligt att göra det. Ganska snabbt kände jag att jag främst vill förmedla mitt tankesätt till er alla därute. Tankesättet om att faktiskt vara hälsosam men inte alltid inplatsad i normen.

Att våga vara sig själv och att faktiskt finna en mening med saker i ens vardag.

Att få möjligheten att synas var något så häftigt och all respons från er alla där ute är jag evigt tacksam för ❤️ Tusen tack! Tack vare er som jag vågar! ❤️

Födelsedag

Idag är det min födelsedag och jag började dagen med att få många gratulationer av när och kära.

Jobbat och blivit uppvaktad av fina kollegor. Mycket skratt och en underbart fin lunch ❤️ Är evigt tacksam för all värme som ni alla ger mig! Det ger en ju sån enorm styrka.

avslutar nu min dag med firande tillsammans med familjen ❤️

Kan inte bli bättre denna dag!

Mina val av kost denna dag är faktiskt inte så värst styrda men tycker att maten inte ska vara det absolut viktigaste heller. Utan mer allt runt omkring. Så nej ingen tårta men god mat och dryck och massa skratt!

En extremt stark magövning

När jag började träna. Ju mer tiden gick har jag jobbat väldigt hårt på att få upp en såkallad inre styrka. Ja inre styrka. Arbeta med magövningar som är mer fokus på de inre magmusklerna. För väldigt längesen gick jag på en kurs som Corestyrka håller i. En kurs som arbetar för att rehabilitera din core. In och läs mer på www.corestyrka.se, det var grymt!!

Med detta gjort så har möjligheterna för mig ökat att arbeta med andra magövningar. Denna har kommit till att bli min favorit: magövning i kabel. Här kan du lägga på den vikt du vill. Arbeta uppåt och ner samt åt sidorna. Älskar den!

Det är viktigt att hålla en rak rygg och stark bål. Jag väljer att hålla med rep och ha dessa ovanför huvudet. Andra väljer att placera repen längs med bröstet.

Att hålla dig stilla med benen och även inte röra den bakre delen av kroppen när du för dig neråt i en curl. Utan att hålla dig stilla för bästa effekt. Det är magen som ska tränas.

Det är också viktigt att peka neråt med huvet sommatt du vill ”dutta” det mot låren.

Jag brukar göra denna ävning i slutet av mina pass. Brukar ofta köra den 10×4

Vardagsmotion

Idag tänkte jag skriva lite om vardagsmotion och hur du kan göra små korrigeringar i detta och faktiskt göra skillnad.

Lite tips på vardagsmotion och vilka val du kan göra. Sen det svåraste: hur går du från tanke/planering till handling?

Ett klassiskt exempel. Cykla istället för att ta bilen eller bussen till och från arbetet. Behöver du ta bilen eller bussen på grund av tillgänglighet så ställ bilen en bit bort eller gå av någon hållplats tidigare?

Ett annat exempel är att ta trapporna istället för hissen. När du står där vid hissen och det kräver några sekunders beslutsamhet i att göra ett val, faller det kanske på att ta hissen. Snabba vändningar i att tänka om! Varför är det bättre för just dig att ta trapporna? Ändra handling…

En annan sak är att ta bilen till gymmet. Promenera eller cykla för att få extra motion. Orkar du gå till gymmet så ska du nog se att tiden för lite uppvärmning och nedvarvning gör susen med en promenad eller cykeltur till och från gymmet.

Kan varmt rekomendera att försöka registrera din motion under en dag, låta dig själv få en överblick över din vardagsmotion. Jämför med de dagar som du inte får in vardagamotionen. Se skillnaderna och utgå från dem. Det finns massor av appar och skdor du kan se ut utsträckning hur mycket du förbränner på exempelvis en cykeltur.

men inte bara av att förbränna kalorier för vardagsmotionens syfte. Det kan finnas andra syften så som att få en meditativ stund för dig själv. Spendera en tid för eftertanke och påfyllnad av energi. Planera dagen likaså summera dagen. Eller inte tänka alls!

Dessutom så är det även bra för miljön att välja andra alternativ än bil ❤️

En grym övning vid träning av axlarna

Här kommer ett grymt tips på en axelövning som fokuserar mer på baksidan av axlarna. Perfekt att köra den lutandes mot en bänk istället för att göra den ståendes. Jag får myvket bättre kontakt när jag gör den på det här sättet.

Känns ibland kanske lite löjligt att ligga sådär när du kör övningen men vad gör det när du får grym kontakt?

Det viktiga är att hålla en stark bål. Utgöra övningen som att du ska krama ett träd och hålla armarna i samma ställning när du rör armarna tillbaka igen. Upp och ner.

Hoppas du testar denna övning!

Dagens intervju med tidningen Extra

Fotograf Therese Jahnson i bild och bild tagen av Rebecca Öhman. Bakom kulisserna.

Idag blev jag intervjuad av en reporter och redaktör tillsammans med fotograf, för tidningen Extra, Eskilstuna kuriren. De kom hem till mig för att ha själva intervjun.

Intervjun var jätterolig, givande och så skoj att de ville göra detta med mig. De hade uppmärksammat mig och läst min blogg. Följt mig och tyckt att det skulle vara intressant att intervjua mig för ett uppslag i deras tidning.

Många av frågorna handlade om att beskriva mig som person, vem jag är och vilket budskap jag vill förmedla med min blogg. Anledningen till att jag började blogga och vad jag vill förmedla till alla läsare.

Det avslutades med lite fotografering både i hemmet och utomhus. Snacka om att jag kände mig populär!

Ibland tror jag tt vi även behöver ställa oss frågor om hur, vad, varför och så vidare lite oftare. Det får en att gå tillbaka till kärnan och grundeen till anledningen av det vi gör. Precis så som det var för mig idag. Bara att en annan ställde mig frågorna. Så tacksamt att få uppleva denna möjlighet ❤️

I mitten av september beräknas uppslaget att vara med i tidningen ❤️⭐️ Stolt!

Stort tack till Rebecca Öhman som intervjuade mig samt fotograf Therese Jahnson som tog alla foton

Min vecka

Veckan startade med att vara ute på landet i Okelbo: uppåt i det avlånga landet. Hälsat på nära släkt. Ätit god mat, skrattat och spelat massa spel. Vilat från gymmet för att bara njuta till max.

Då vi åkte under helgen så kom vi hem igår. Mycket sittandes i bilen avslutades med att röra lite på kroppen. Det fick bli ett armpass på gymmet.

Idag lagades det matlådor så det stog härliga till. Intervaller i skogen med kollegor. Avslutade denna underbara dag med ett axel och mage pass med en god vän. Det är grymt att få dela ett otroligt roligt pass tillsammans med någon. Motivationen höjs och allt peppande går knappt att sätta ord på.

Imorgon torsdag:

På förmiddagen händer det lite saker (hemlis just nu). Sen kommer jag hålla dagen öppen fram tills ett kvällspass, spinning kombinerat med ett bröstpass på gymmet.

Fredag:

Ett grundligt benpass med fokus på teknik och att jobba upp styrkan. Tänkte avsluta det med ett konditionspass på crosstrainer. Avslutar dagen med en tjejkväll.

Lördag:

En långpromenad på morgonen och sedan städning. Om det finns tid så kommer jag köra ett pass på gymmet. Då blir det fokus på att höja pulsen och blanda omika övningar med super sets.

Söndag:

Ett ryggpass och sedan förbereda sig för att börja jobbet igen 🙂

Tips på träningskläder och att bära färgglatt

Tänkte tipsa om lite omika märken på träningskläder som jag gillar och ofta köper på mig. Sen kommentera lite kring varför jag gillar just varje märke.

Oftast har jag diskreta färger på mig, ibland pastellfärgade toppar etc. jag brukar mer ha färgglada ”accesoarer” därtill. Färger gör en ju väldigt glad och taggad. På bilden ser ni en av mina favoriter bland de shakers jag har.

Lista på de märken jag gillar:

Better bodies, ett märken som jag har mest av i garderboen. Jag gillar dem då de är bra i sina modeller av tights och har många olika varianter. De är ofta inne med nya kollectioner och topparna är häftiga och bekväma. Storlekarna är bra, då jag är kurvig använder jag L och trovs bra i det.

MMSports, deras t shirtar och linnen är mina favoriter. De har bra herrkläder där som jag inte använder då men lösa byxor och många snygga t shirtar.

Adidas, de är ett säkert kort. Allt mellan shorts till överdelar och sporttoppar. Tycker att de har bra storlekar och ett stort urval av flera olika varianter av plagg.

Gymgrossisten, har deras t shirtar och dem är supersköna

 

Tips och variation

Jag skulle vilja droppa en fredagsbomd såhär en sen eftermiddag. FIKON ❤️

Underbart gott och så vackert att titta på. Eftersom att det säkert är fler än jag som äter med ögona så är dem ju perfekta att ha som tillägg i kosten.

Dem är berikade med fibrer och antioxidanter. Håller igång din tarmfunktion. Jag föredrar att äta min frukt färsk och inte torkad. Då de viktiga bäringsämnena kvarstår som färska.

Jag brukar äta dem som mellanmål, tillägga lite valnötter eller ha med dem i en fruktsallad. Går även att ha dem i sallad för stt fräscha upp det!

Om du vill ha lite variation i kosten, varför inte göra det enkelt, byt ut någon frukt somdu vanligtvis alltid äter och ta ett fikon istället?

Bodylove ❤️

Idag kände jag starkt för att sprida ut om att vi allla är unika och våra kroppar är unika var och en för sig. Visst jag drivs av att ha mål och utvecklas men min resa dit ska inte vara förjäves eller kännas tuff eller för den delen betingas negativ för mig.

Oavsett hur älskar jag mig jag men vill förändra mig lite, att se det typ som en liten renovering.

Min kropp ser ut som den gör och numera kan magen få puta lite och armarna fladdra när jag tränar på Corsstrainern ❤️