En grym övning för rumpa/utsida lår

Här kommer en enkel övning av utsida lår men som jag också tycker tar på rumpan. Övningen är grym att göra med ett gummiband.

Stå rakt och för balansen kan det underlätta att hålla i något. Lätt böjt ben på det som du står på.

Sträck sedan ut det andra benet i högre takt ut och bromsa sedan på tillbakavägen för bättre effekt.

Den här bränner rejält! Glöm inte att ha en stark core, in med magen, knip och ha en regelbunden andning. Andas ut genom munnen när du trycker från och in genom näsan när du för tillbaka benet.

När det är så här härligt sommarväder ute, passa på att ta ut dina gummiband och kör ett träningspass ute istället.
Fortsätt läsa ”En grym övning för rumpa/utsida lår”

Att vara den du är och bli den du vill

För ett år sedan skulle jag aldrig haft på tanke och lägga ut en sådan här bild. Men varför? Jo för jag alltid har kämpat med min vikt, jag har alltid sett kritiskt på mina former och har absolut aldrig tidigare gillat mina ben. Har ofta blivit kallad stor, att jag är den jag är och kommer aldrig kunna vara pinnsmal.

Jag kan inte säga att jag påverkas av idealet och hur en tjej egentligen ska se ut enligt normen. Men från det att jag började träna så har jag tänkt om. Det är klart att jag vill vara tränad och vara full av energi. Men idag har det kommit att bli mer viktigt för mig att orka med dagarna, vara glad och pigg och utvecklas både till det yttre och det inre.

För mig är det så viktigt att äta rätt och träna utan stress och press. Just för att jag vet att jag mår bra av det!

Du äger din egen resa

Nu är det tisdag och här i Eskilstuna har det varit över 30 grader. Än är det inte dags för semester för min del men jag köttar på. Jobbar och tränar och passar på att göra det som jag mår bra av.

Idag skulle jag bara vilja nå ut till er alla som tänker förändra något, vill förändra och kanske är i en förändring. Du själv äger din egen resa, det är du som styr den och låt dig glädjas åt varje framsteg du gör! Ibland är det tufft, mindre småsaker kan vara tuffare än qndra. Men en sak: håll ut och va stark! Ge dig själv en klapp på axeln och va stolt över den du är. Tillåt dig va nere om det är så men va snäll mot dig själv.

Kanske kan komma på en sak som varit en positiv sak som du har ostadkommit eller upplevt idag? Jag själv kom på en sak. Jag fick vara bland lyckligt skratt på jobbet och ska nu tagga till ett grymt träningspass ❤ heja mig!

Det kommande inlägget kommer jag att skriva om den inre skönheten och hur jag dagligen jobbar med att våga vara den jag är i min förändringsprocess. Vara snäll mot mig själv och inte klaga på de snesteg jag ibland gör. Våga vara JAG!

God måltider som är energirika och att göra bra val

Idag tillagade jag ägg till frukost. De fick kryddas med örtsalt, torkad persilja och muskotnöt. Tillbehöver fick bli lite sallad och gurka samt riskakor. Jag valde att ta riskakor istället för mjukt bröd. Då jag gillar att doppa bröd i ägg så fick jag ta riskakor istället för att få samma känsla av själva smakerna.

När du blir sugen på något fram mot kvällen, istället för att leta efter godis och chips:

Dippa grönsaker (om du är sugen på salt)

Dippa äppelskivor i jordnötssmör (om du är sugen på sött)

Bär och naturell kvarg

Att påverkas av underbara dofter

Jag är så svag för dofter. Det påverkar mig massor så som för alla andra. Det sjuka är ju hur våra sinnen och stimulis triggas av dem också. Till exempel, vissa parfymer som förknippas med minnen kan ibland vara svåra att dofta på igen.

Andra parfymdofter är bara så underbara och följer en hela livet nästan.

Jag har alltid parfym hemma, flera olika varianter och jag piggas upp väldigt mycket av att bära god doft på mig. Oavsett om jag ska gymma eller jobbar eller gå på fest. Dock kan jag välja vilka dofter som jag har till vardags och till fest.  Sen beror det också på dagsformen.

Jag brukar oftast köpa mina perfymer genom parfym.se, jag tycker dem har bra service och priser samt snabb leverans.

Min senaste favorit är Ariana Grandes. Bild nedan:

Att göra bättre val

Många gånger har jag hamnat i att jag helst avstår att äta ute när jag försöker hålla en strikt kosthållning. Jag tror i mångt och mycket att det handlar om att göra dina val, att välja det du ser är bäst för din hälsa.

Det behöver inte vara någon hets kring kosten, sen att folk säger att ja du måste ju leva också och få njuta av livet. Ja, det stämmer men jag vill också hålla länge. Jag vill också må bra. Jag tror att om du väljer att tänka på små saker i kosten, småförändringar det är dem som gör skillnaden. Att välja råris istället för vitt ris, rågbröd istället för vitt bröd, potatis istället för pasta osv.

Här är goda sallader som du även kan välja att äta ute:

Cesarsallad

Kräftsallad

….eller varför inte en räkmacka med rådbröd? Bättre än en påse med chips

 

 

Att hotta upp övningar och göra dem lite svårare

Igår körde jag ben. Det finns ju så många övningar så jag blir helt lyrisk av det. Ben är en muskelgrupp som jag verkligen taggar till på och ser fram emot. Jag vet inte riktigt varför men kan verkligen sitta hela dagen och tänka på vilka övningar jag ska köra. Igår körde jag med en vän, då brukar vi testa nya övningar tillsammans och lära av varandra. Ett smart sätt att utvecklas i träningen.

Nedan ser du en bild som illustrerar hur du med ett enkelt gummiband kan göra en övning lite jobbigare. Här kör jag hack squast med vikt och gummiband, mot slutet fick det bli ett till gummiband för att öka spänningen.

Idag blir det intervaller i skogen, spåret på 2,5, backlöpning och sen avslut med gummibandsövningar. Vad blir din träning idag?

Träna för avkoppling

Idag fick det bli ett avkopplingspass på gymmet. Jobbade riktigt sent idag och var helt slut i huvudet efter arbetsdagen. Kroppen sa JA! Men min hjärna sa NEJ!

Kände att jag behövde komma ner och bara koppla bort allt. Rensa huvudet och nollställa allt. Gymmet är en perfekt plats för mig att bara på för att kunna ladda mina batterier.

Idag fick det bli att nöta teknik i bänkpress och köra lite kondition i uppförsbacke.

Hur har din eftermiddag sett ut och vad gör du när du ska ladda dina batterier?

Glöm inte att du är värd det allra bästa. Va snäll mot dig själv. Glöm inte att ge dig själv en klapp på axeln!

Kickstart på denna söndag med en nätverksträff med Tunainfluencers

Idag kickade jag igång söndagen med att träffa underbara bloggare i Tunainfluencers.  Vi har utökats med två nya bloggare vilket är så skoj. Det är så inspirerande att få möjligheten att få vara med i detta nätverk. För mer information: gå in och läs om oss på Tunainfluencers på Facebook. Glöm inte att också följa oss på Instagram och Facebook 😁

vi har nu startat ett samarbete med Clarion Collection  Hotell Bolinder Munktell här i Eskilstuna. Grym hotellfrukost och  bra service. Trevlig personal. Nära Eskilstuna City och beläget vid ån, fin miljö. Varför inte ta dig dit en morgon på helgen och avnjut en grym frukost?

Ha en underbar söndag!

Att göra det enkelt

Jag vill verkligen slå ett slag för denna grymma måltid. Superenkel, snabbt att göra och fylld av protein. Omelett med grönsaker. Inte svårare än så.

dagens medskick, vad gör du i vardagen som kan underlätta för att du ska kunna hålla ut och nå dina mål? Vad snäll mot dig själv och krångla inte till det!