Tips på träningskläder och att bära färgglatt

Tänkte tipsa om lite omika märken på träningskläder som jag gillar och ofta köper på mig. Sen kommentera lite kring varför jag gillar just varje märke.

Oftast har jag diskreta färger på mig, ibland pastellfärgade toppar etc. jag brukar mer ha färgglada ”accesoarer” därtill. Färger gör en ju väldigt glad och taggad. På bilden ser ni en av mina favoriter bland de shakers jag har.

Lista på de märken jag gillar:

Better bodies, ett märken som jag har mest av i garderboen. Jag gillar dem då de är bra i sina modeller av tights och har många olika varianter. De är ofta inne med nya kollectioner och topparna är häftiga och bekväma. Storlekarna är bra, då jag är kurvig använder jag L och trovs bra i det.

MMSports, deras t shirtar och linnen är mina favoriter. De har bra herrkläder där som jag inte använder då men lösa byxor och många snygga t shirtar.

Adidas, de är ett säkert kort. Allt mellan shorts till överdelar och sporttoppar. Tycker att de har bra storlekar och ett stort urval av flera olika varianter av plagg.

Gymgrossisten, har deras t shirtar och dem är supersköna

 

Tips och variation

Jag skulle vilja droppa en fredagsbomd såhär en sen eftermiddag. FIKON ❤️

Underbart gott och så vackert att titta på. Eftersom att det säkert är fler än jag som äter med ögona så är dem ju perfekta att ha som tillägg i kosten.

Dem är berikade med fibrer och antioxidanter. Håller igång din tarmfunktion. Jag föredrar att äta min frukt färsk och inte torkad. Då de viktiga bäringsämnena kvarstår som färska.

Jag brukar äta dem som mellanmål, tillägga lite valnötter eller ha med dem i en fruktsallad. Går även att ha dem i sallad för stt fräscha upp det!

Om du vill ha lite variation i kosten, varför inte göra det enkelt, byt ut någon frukt somdu vanligtvis alltid äter och ta ett fikon istället?

Bodylove ❤️

Idag kände jag starkt för att sprida ut om att vi allla är unika och våra kroppar är unika var och en för sig. Visst jag drivs av att ha mål och utvecklas men min resa dit ska inte vara förjäves eller kännas tuff eller för den delen betingas negativ för mig.

Oavsett hur älskar jag mig jag men vill förändra mig lite, att se det typ som en liten renovering.

Min kropp ser ut som den gör och numera kan magen få puta lite och armarna fladdra när jag tränar på Corsstrainern ❤️

Summerandet av helgens träning

Nu är det måndag och jag måste erkänna att jag är smått seg i kroppen. Min förra vecka var fullbokad med massa roligheter. Det känns dock en hel del i kroppen nu.

Jag skulle vilja summera min träning jag har utfört under helgen. Detta för att tipsa er om olika bra övningar men också matnyttigt för mig själv att påminna om mina senaste prestationer som även ska ligga till grund för mina vidare prestationer den här veckan.

Har lagt stort fokus på armar. Biceps och triceps. I fredags körde jag bröst, och kondition. I lördags fick det bli armar med supersets. Läs detta:

– Inledde passet med en tricepsövning med stång i kabel och biceps i rep. 10 rep x 4 set (båda övningarna är ett set)

– Gick vidare på att köra biceps curls med hantlar och triceps övning med viktplatta över huvudet. 10 rep x 4 set

– Sedan biceps curl med stång (handflatorna pekandes neråt) och triceps med stång liggandes på en bänk och dra neråt mot naveln och upp 10 rep x 4 set

– Avslutade sedan passet med att pumpa på ordentligt med viktplattor, bicepscurl och magövningar 10 rep x 4 set. Magövningarna går att köra olika beroenee på vad du gillar, brukar ta tre olika magövningar.

– Kondition fick bli crosstrainer 15 min ökande intervaller, tyngre för varje 5 minuter.

Ha en underbar måndag!!

Att välja hur du kan tänka

Att älska sig själv, ha en kroppspositivism är ju verkligen på tapeten nu. Men när alla pratar om att va den du är, älska dig själv precis så som du ser ut och så vider. Jag förstår hur, jag förstår syftet med det men HUR ska jag då göra för att komma dit?

Jag har som jag pratat om tidigare alltid varit större än alla andra, vägt mer, haft större strl. Detta har fått mig att bli oerhört kritisk mot mig själv. Just för att jag inte platsar in i själva idealet. Men faktiskt av att börja leva sunt och tränar och älskar mitt liv så tänker jag annorlunda nu.

– Det jag älskar att göra: det gör jag

– Att älska sig själv är mer komplicerat än så. När du tänker ”Nej det här jag inte jag bära:” ha på dig det!!!!

– När det är jobbigt att vistas på gymmet med tajta kläder, tänk på det du ska prestera och tagga till

– När det guppar lite från olika kroppsdelar när du springer: härligt att röra på sig och svettas

– Jag är inte som dem andra tränade i utseendet: jag är på gymmet och älskar faktiskt det!

Beläning och motivation

Jag använder mig ofta av att belöna mig själv när jag har uppnåt ett mål eller delmål etc. det gör det hela mycket roligare.

Innan jag drog på semester körde jag på med gymmet och höll igång precis som planerat. Detta fick belönas med en grym present till mig själv: en Chanel parfym! Ett måste helt klart ❤️

I andra fall brukar jag förnya min garderob bland träningskläderna för att känna sig mer motiverad. Det hjälper faktiskt

Hur belönar du dig själv när du gjort bra ifrån dig? Tycker du att det hjälper dig på vägen?

Planering av maten under semestertider

Jag kan tycka att det är skönt att laga matlådor även under semestern, precis så som foodprepp för veckodagarna när jag jobbar.

Passade på att rensa ur frysen och tillagade 14 matlådor som jag kan ta av nu under semestern. Fryser in dem flesta och så tar jag vart efter. Perfekt när jag är på sprong, till exempel när jag vart och tränat och ska iväg på någon altivitet, värma på en låda så är det klart.

Det som är skönt det är att inte stressa med alla matlådor för att hinna med allt annat utan att göra det i lugn och ro ❤️

Hett tips!

Tillbaka till hemmet

nu har en vecka gått som jag har spenderat på Cypern. Underbar vecka där jag verkligen har kopplat bort allt. Alla måsten, tvätta, städa, jobb och så vidare.

min semester är långt från slut men tänkte ändå försöka att hålla kvar känslan som jag haft under denna vecka. En speciell känsla av lugn som jag ibland tycker att det inte går att få uppleva på hemmafronten.

Känsla av lugn, ro, avkoppling, inga måsten eller nära till att till exempel börja röja i garderoben.

Idag sov jag halva dagen då vi kom hem tidigt på morgonen, packa upp och lyssna lite på musik. Stressade inte och latat mig på strömsholmen haöva dagen med fint sällskap. Ska fortsätta på detta spår. Hur har din lördag varit?

Ännu en dag i värmen. Hur ska du älska din kropp?

Ännu en fin dag vid medelhavet. En dag på Cypern med ännu mer glädje. Varje dag blir att gå ner på stranden och njuta av det fina klimatet.

Massa D vitamin och avkoppling.

Något som jag börjar tänka på för att acceptera att min kropp inte går att jämföras med andras. Några punkter som jag har funderat på nu under resan. Men säkert också grundat på sedan tidigare:

– du behöver inte vara svag i prestationer bara för att du inte ser ”tränad” ut

– din kropp är den kropp du äger och lever med hela livet och som du ska älska

– alla är individuella och har sin egen individualitet

– älskar du din kropp och även ditt inre så kommer det smittas av på andra

– lev som att din kropp är den du vill ha

Det kanske är fem levnadsord och något att eftersträva. Men tänk på dem. Det gör jag när jag bärjar bli kritisk ❤

En dagstur på Cypern

Under förmiddagen har vi varit ut och åkt längs med kusten. Några av stoppen har varit Paralimmi och protaras. Kan varmt rekommendera dessa platser att besöka. Bilden är tagen vid några klippor strax förbi Ayia Napa längs med vägen.

Underbara utsikter och massa sevärdheter. Fina stränder och klippor att bada vid.

Kommer uppdatera mer om fler tips.

Gällande kosten fick det bli Meze grill. Små plock med mycket goda saker. När jag är på semester njuter jag men att ändå tänka på vad jag stoppar in mig kan ändå vara värt det. Just såhär i värmen och energimässigt när man håller igång mycket och är ute hela dagarna. Till exempel att äta sallad, kött och möjligtvis lite potatis kan göra susen för magen ❤