Att nå ett mål

När jag inte spenderar min tid på gymmet kan jag gå tillbaka och se på bilder som är tagna under den tiden när jag började inspireras av träning. Jämföra och se hur varje övning har blivit bättre och bättre tekniskt sätt.

Hur långt känns det inte till målet när vi väl är vid startlinjen? Det känns som 100 år fram till mål! Och i land ger vi upp redan vid första klivet över startlinjen och backar 10 steg.

Men vad är din morot? Vad får dig att vilja förändra och vara redo för den? För mig var det självklart. Jag hade förstått efter flera vänder av tankar om motivation och vanor att jag vill och jag kan!

Det bästa med förändring det är att sätter du upp ett stort mål med en tidsram som ger dig andrum och enbart ett fokus i taget då kan det bli riktigt bra!

Min förändring var att kunna göra plankan ”rätt” på tå efter en skada. Efter 1 år blev det resultat.

Det du kan ställa dig själv är:

Vad är det du drivs av? Vad får dig att vilja påbörja, genomföra och slutföra? Vad är din dragningskraft till just det målet och varför har det en betydelse för dig?

En annan bra sak att göra det är:

Lista upp det som är positivt/negativt med att vara i nuet

Lista upp det som är positivt/negativt i att göra en förändring

Överväg och jämför, se vad som väger tyngst.

Ha en fin kväll alla!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *