Summerandet av helgens träning

Nu är det måndag och jag måste erkänna att jag är smått seg i kroppen. Min förra vecka var fullbokad med massa roligheter. Det känns dock en hel del i kroppen nu.

Jag skulle vilja summera min träning jag har utfört under helgen. Detta för att tipsa er om olika bra övningar men också matnyttigt för mig själv att påminna om mina senaste prestationer som även ska ligga till grund för mina vidare prestationer den här veckan.

Har lagt stort fokus på armar. Biceps och triceps. I fredags körde jag bröst, och kondition. I lördags fick det bli armar med supersets. Läs detta:

– Inledde passet med en tricepsövning med stång i kabel och biceps i rep. 10 rep x 4 set (båda övningarna är ett set)

– Gick vidare på att köra biceps curls med hantlar och triceps övning med viktplatta över huvudet. 10 rep x 4 set

– Sedan biceps curl med stång (handflatorna pekandes neråt) och triceps med stång liggandes på en bänk och dra neråt mot naveln och upp 10 rep x 4 set

– Avslutade sedan passet med att pumpa på ordentligt med viktplattor, bicepscurl och magövningar 10 rep x 4 set. Magövningarna går att köra olika beroenee på vad du gillar, brukar ta tre olika magövningar.

– Kondition fick bli crosstrainer 15 min ökande intervaller, tyngre för varje 5 minuter.

Ha en underbar måndag!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *