En extremt stark magövning

När jag började träna. Ju mer tiden gick har jag jobbat väldigt hårt på att få upp en såkallad inre styrka. Ja inre styrka. Arbeta med magövningar som är mer fokus på de inre magmusklerna. För väldigt längesen gick jag på en kurs som Corestyrka håller i. En kurs som arbetar för att rehabilitera din core. In och läs mer på www.corestyrka.se, det var grymt!!

Med detta gjort så har möjligheterna för mig ökat att arbeta med andra magövningar. Denna har kommit till att bli min favorit: magövning i kabel. Här kan du lägga på den vikt du vill. Arbeta uppåt och ner samt åt sidorna. Älskar den!

Det är viktigt att hålla en rak rygg och stark bål. Jag väljer att hålla med rep och ha dessa ovanför huvudet. Andra väljer att placera repen längs med bröstet.

Att hålla dig stilla med benen och även inte röra den bakre delen av kroppen när du för dig neråt i en curl. Utan att hålla dig stilla för bästa effekt. Det är magen som ska tränas.

Det är också viktigt att peka neråt med huvet sommatt du vill ”dutta” det mot låren.

Jag brukar göra denna ävning i slutet av mina pass. Brukar ofta köra den 10×4

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *